Konto firmowe na Facebooku potocznie nazywane jest fanpage lub stroną firmową fb. Pierwszym co musisz wiedzieć jest to, że aby założyć na Facebooku konto firmowe musisz mieć już swoje konto prywatne. Spokojnie, jeśli nie chcesz ujawniać się ze swoją działalnością przed znajomymi – nikt nie zobaczy, że to Ty prowadzisz konto biznesowe. Ważne jest jednak, że fanpage swojej firmy możesz utworzyć jedynie po wcześniejszym zalogowaniu na swoje konto prywatne na Facebooku. Zatem, jeżeli posiadasz konto prywatne na Facebooku możesz „podpiąć” do niego fanpage’a własnej firmy. W każdym momencie będziesz mógł przełączyć konto z firmowego na prywatne i odwrotnie.
Krok 1: Wybór branży
Zakładanie strony firmy zaczynasz od zalogowania się na własnym profilu i wyborze małej strzałki w prawym górnym rogu. Wybierasz opcję „Stwórz stronę” i pojawia się taka siatka wyboru:
Wybierasz z niej profil działalności Twojej firmy i dalej wypełniasz wszystkie informacje, o które zostaniesz poproszony.
Krok 2: Zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle
Pierwsze co wyskoczy, po określeniu w jakiej branży działasz, będzie zdjęcie profilowe, a zaraz po nim zdjęcie w tle. Jeśli Twoja firma posiada logo, będzie idealne na zdjęcie profilowe. Oba zdjęcia będzie można zmienić w dowolnym momencie, a cykliczna zmiana zdjęcia w tle jest nawet rekomendowana, gdyż pozwala ono na promocję wydarzeń, produktów czy usług firmy.
Krok 3: Informacje o firmie
Dalej będziesz poproszony o podanie innych informacji związanych z firmą, m.in. opis tego, czym się zajmujesz, adres, godziny pracy. Pamiętaj, by przyłożyć się do opisu Twojej działalności, bo właśnie to jako pierwsze będą czytać Twoi potencjalni klienci. Koniecznie zadbaj o dokładne informacje kontaktowe! Jeśli chcesz, aby odbiorca do Ciebie dotarł, daj mu jasny drogowskaz, jak może się z Tobą skontaktować.
Krok 4: Wiadomość powitalna Messengera
Zwróć uwagę na Messengera, który będzie pomocny w bezpośrednim kontakcie z klientami. Czy wiedziałeś, że możesz ustawić automatyczną wiadomość powitalną, którą wyświetli Messenger klientowi, który napisał do Ciebie po raz pierwszy?
Krok 5: Pozostałe ustawienia konta
Jak tylko założysz konto firmowe na Facebooku koniecznie zapoznaj się z możliwościami jakie Ci oferuje. Do ciekawych opcji należy łączenie obsługi dwóch kont: facebookowego i instagramowego (opis zakładania konta firmowego na instagramie znajdziesz TU). Oprócz tego możesz zarządzać takimi rzeczami jak: aplikacje i usługi partnerskie, reklamy czy ustalanie innych (oprócz Ciebie) osób publikujących na Twojej stronie firmowej.
Krok 6: Pierwszy post na Twojej stronie firmowej fb
Mając już własne kont – pobaw się jego możliwościami. I pamiętaj o stworzeniu harmonogramu postów i regularnym publikowaniu ich na swojej stronie firmowej fb. Nie ma nic gorszego niż „martwy” fanpage, na którym nic się nie dzieje!
PODZIEL SIĘ TYM WPISEM