W audytach zaczynamy zawsze od osiąganych przez klienta obecnie wyników, czyli sprawdzamy:
- jego widoczność w Google (na wynikach wyszukiwania, mapach, wyszukiwarce grafiki, reklamach płatnych)
- średnią pozycję osiąganą na interesujące go zapytania
- oceny i opinie pozostawiane przez osoby mające styczność z jego marką (w Google oraz social media)
- co się pisze o marce w Internecie (w prasie, na blogach oraz na grupach dyskusyjnych)
Następnie sprawdzamy:
- stronę WWW (czy jasno komunikuje przewagi konkurencyjne, jakie jest ogólne wrażenie po wejściu na stronę, czy zawiera kompletne informacje itp.)
- profile social media (ile ich jest, jak często pojawiają się tam aktualizacje, jak na nie reagują użytkownicy, ile profil ma polubień itp., a także czy jest on poprawnie skonfigurowany)
- kampanie reklamowe, jeżeli są aktualnie prowadzone (czy są prawidłowo skonfigurowane, czy można je poprawić tak by zbierały więcej dobrej jakości ruchu za niższą cenę)
Na koniec sprawdzamy powyższe wskaźniki dla 2 marek z Państwa najbliższej konkurencji. Jest to dobry wyznacznik tego, co niezaprzeczalnie należy poprawić. Ze swojej strony rekomenduję jednak by być krok przed konkurencją.
Audyt działań marketingowych jest wspaniałym narzędziem wyłapującym braki w obecnych działaniach i wskazującym, jak je szybko poprawić by osiągać lepsze wyniki. Jest także ważnym krokiem do wykonania przed zaplanowaniem działań marketingowych na następny okres.