W audytach zaczynamy zawsze od osiąganych przez klienta obecnie wyników, czyli sprawdzamy:

  • jego widoczność w Google (na wynikach wyszukiwania, mapach, wyszukiwarce grafiki, reklamach płatnych)
  • średnią pozycję osiąganą na interesujące go zapytania
  • oceny i opinie pozostawiane przez osoby mające styczność z jego marką (w Google oraz social media)
  • co się pisze o marce w Internecie (w prasie, na blogach oraz na grupach dyskusyjnych)

Następnie sprawdzamy:

  • stronę WWW (czy jasno komunikuje przewagi konkurencyjne, jakie jest ogólne wrażenie po wejściu na stronę, czy zawiera kompletne informacje itp.)
  • profile social media (ile ich jest, jak często pojawiają się tam aktualizacje, jak na nie reagują użytkownicy, ile profil ma polubień itp., a także czy jest on poprawnie skonfigurowany)
  • kampanie reklamowe, jeżeli są aktualnie prowadzone (czy są prawidłowo skonfigurowane, czy można je poprawić tak by zbierały więcej dobrej jakości ruchu za niższą cenę)

 

Na koniec sprawdzamy powyższe wskaźniki dla 2 marek z Państwa najbliższej konkurencji. Jest to dobry wyznacznik tego, co niezaprzeczalnie należy poprawić. Ze swojej strony rekomenduję jednak by być krok przed konkurencją.

Audyt działań marketingowych jest wspaniałym narzędziem wyłapującym braki w obecnych działaniach i wskazującym, jak je szybko poprawić by osiągać lepsze wyniki. Jest także ważnym krokiem do wykonania przed zaplanowaniem działań marketingowych na następny okres.

Przewiń do góry